Verhalen van collega's

Elaine Bennett: Materiaalcontroleur

Ik ben 61 jaar en werk al meer dan 40 jaar bij Hozelock. In die tijd heb ik 3 kinderen gekregen, verschillende functies gehad, waaronder assemblage, TC, drukker en nu materiaalcontroleur.

Ik heb in die periode veel veranderingen meegemaakt en op drie verschillende locaties gewerkt, Elliot Street, Plume Street en het huidige Midpoint Park. Aanvankelijk werkte ik voor ASL, een familiebedrijf en alles wat dat met zich meebrengt. Er hebben veel veranderingen plaatsgevonden, met verschillende overnames, maar weer bij een familiebedrijf.

Ik heb gemerkt dat het bedrijf mij in de loop der jaren op vele manieren heeft geholpen. Ik heb altijd het gevoel gehad erbij te horen. De hulp die ik heb gekregen, was altijd nuttig en zeer welkom. Ik heb plezier in mijn werk en zie mijzelf niets anders doen bij dit steeds groeiende en zich ontwikkelende bedrijf werken.

Ik ben zeer tevreden bij Hozelock en kijk ernaar uit nog vele jaren bij Hozelock te mogen werken.

Peter Devine: Productiemanager

Ik ben 17 jaar geleden bij Hozelock begonnen op de productietechniekafdeling. Ik ben naar de kunststofverwerkingsafdeling gegaan en heb de verhuizing naar het hoofdkantoor in Birmingham geleid. Ik ben nu Operations Manager en verantwoordelijk voor zowel de Plastic Processing- als de Assembly-activiteiten. Mijn rol is het verbeteren van de efficiëntie, het implementeren van kostenbesparende maatregelen, maar vooral doen wat het beste is voor onze klanten en het bedrijf.

De mensen binnen Hozelock zorgen ervoor dat dit een geweldige en zeer plezierige plek is om te werken. Toen ik net als iedere nieuwkomer begon, was ik stil en verlegen maar ik voelde mij hier wel meteen thuis. Mensen doen hun uiterste best om je te helpen en iedereen werkt samen als één team.

Ik ben er trots op te kunnen zeggen dat ik bij Hozelock werk en dat ik nu, net als iedereen, in het weekend het weer in de gaten hou om te beoordelen hoe druk ik het de week daarop zal hebben.

Julie Horton: Planningmanager

Ik kwam in 1987 bij Hozelock in dienst met een tijdelijk contract van 6 weken. Ik solliciteerde naar de functie van receptioniste, maar bij aankomst werd mij gevraagd te solliciteren naar de functie van inkoopmedewerker, aangezien de functie van receptioniste intern al was ingevuld.

Nu, 26 jaar later, ben ik planningmanager en verantwoordelijk voor de dagelijkse leiding van het planning- en inkoopteam.

Ik heb het geluk gehad om namens het bedrijf leveranciers in Slovenië, China en Maleisië te mogen bezoeken.

Een van de vele dingen die ik leuk vind aan het werk bij Hozelock is dat geen twee seizoenen ooit hetzelfde zijn geweest. Hozelock is een uitdagende en plezierige omgeving om in te werken, vooral als de zon schijnt.

Nick Jones: Studiomanager

Aanvankelijk werkte ik freelance bij Hozelock, maar in 1995 kreeg ik de functie van grafisch ontwerper aangeboden. Binnen 12 maanden werd ik gepromoveerd tot design controller, waarbij ik 2 designers aanstuurde. In de afgelopen 13 jaar heb ik mijn zelfvertrouwen ontwikkeld in de omgang met mensen op alle niveaus. Het bedrijf erkent mijn vaardigheden en stelt mij in staat een zeer succesvolle ontwerpstudio te ontwikkelen en te leiden.

Als creatief iemand hou ik van uitdagingen en zie ik dat het bedrijf zich blijft ontwikkelen. Het is mooi dat ik daar een rol in speel. Traditiegetrouw is de werkdruk in de lente en zomer behoorlijk hectisch doordat er catalogi in 21 verschillende talen moeten worden gemaakt!

Zonder twijfel zijn de mensen het leukste deel van mijn werk.

Vanaf de eerste dag heb ik het geluk gehad om met een geweldige groep mensen te werken. Bij Hozelock heerst een gemoedelijke werksfeer en lachen terwijl je hard werkt, daar draait het voor mij allemaal om!

Titel

N.t.b.